Selasa, 29 Oktober 2013

Hidup Kami Bersama Orang Baru...

Assalamualaikum semua...

Alhamdulillah, akhirnya dapat jugak melepaskan rindu pada blog ni. Serius, Ilot merindukan blog ni sangat-sangat. Actually, ramai jugak yang tanya kat Private mesej kat facebook, bila nak update blog, mcm dah lama tak update. Dalam hati, oh ada jugak yang sudi untuk baca blog aku nih...Thanks semua. 

Sebenarnya Ilot dah lama tak update blog bukan sebab merajuk ke, lupa daratan ke apa ke..bukan ye....
Ilot busy sikit dalam sebulan yang lepas. Ilot and suami sibuk angkut barang ke rumah baru dalam erti kata yang sebenar pindah ke rumah sendiri... Yeeeaaaaahhhhh!!!
So, mesti korang dapat bayangkan betapa banyaknya barang yang kitorang kena angkut. Nasib baik kitorang takde masalah dalam urusan transport and sewa lori. Rumah yang kitorang duduk sebelum ni rumah sewa. Rasanya dah 3 tahun jugak kitorang dok kat sana. Seingat Ilot dari Ilot pregnantkan Aiman 6 bulan kitorang masuk sana. Memang banyak kenanganlah. Kat situlah Aiman membesar.

Kenangan kat pintu depan umah sewa... ;)


Berlatar belakangkan ruang tamu rumah sewa

Macam mimpi tau bila dah berpindah kerumah sendiri. Hari pertama stay kat rumah baru, perasaan tenang sangat. " Inilah rumah aku sampai aku mati" Yup, tula yang terdetik kat hati. Ilot beruntung sebab ramai kengkawan sebaya Ilot masih lagi ada yang collect duit untuk buat rumah sendiri. Hei, dont give up okehhh! 

Rumah ni sebenarnya dari sebelum raya dah siap cuma kitorang yang tak nak pindah dulu coz nak tambah dapur. Yelah, dapur yang ada ni kecik pulak, Ilot pulak suka main masak-masak. so, tu yang request kat encik suami nak besarkan dapur. Alhamdulillah impian Ilot tercapai....

Masa tengah sibuk-sibuk kitorang nak pindah, dalam masa yang sama Ilot macam rasa tak sedap hati taw. Dah dekat 2 bulan period Ilot tak datang. So, Ilot pun check kat tester and alhamdulillah POSITIF. Ya Allah...betapa mewahnya rezeki yang Kau telah berikan. memula Ilot juz bagitau kat suami je. Dia memang suka sangat!


Buku merah time Aiman dan baby

Betullah kan orang kata, rezeki anak tu memang besar. Dalam merancang nak itu ini Allah bagi satu lagi rezeki yang tak ternilai. Mula-mula takut jugak kalau Aiman meragam itu ini sebab ramai org cakap, kalau nak dapat adik ni nanti abang meragam. Entah ek, sebab Aiman ni suka melekat dengan umi dia so tak dapat beza dia meragam ke tak.Sama je macam selalu. Hehehehehe....

 Ok, ni umi dia tadi jenjalan and ternampak benda comel ni...so umi dia laju-laju capai. RM5.00 je sekotak, so apedehal kannn??? hihiiiii...
Rasanya selamat ni utk boy or gurl. Tayang kat Aiman dia jeles pulak..hihi,...

So, tadi Ilot tempah Todler Newborn Rocker by Fisher Price kat

babybonus 

Nanti kalau dah sampai Ilot update kat New entry ye....tunggu.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan