Selasa, 31 Januari 2012

FEBUARI YANG MEMBINGUNGKAN

Assalamualaikum...

Korang...aku demam...demam yang boleh dikatakan terok gak. Badan menggigil, sakit pinggang, tekak sakit...serius, aku tak pernah demam sampai macam ni. Apelah nasib badan. Hari ni dah masuk hari kedua aku terpaksa mencutikan diri aku. Bukan aku sengaja untuk tak kerja, tapi aku mang betul-betul tak larat. Ni pun disebabkan aku bosan yang amat, so aku gagahkan diri menaip...

1st day aku demam (semalam), aku kuatkan semangat dan cube kuatkan diri aku hantar Aiman pegi klinik. Semalam Aiman ada temujanji untuk di inject. Aku pun dah tak ingat dos yg keberapa...perghhh... dahlah panas terik. Nasib baik mak datang teman, kalau tak memang aku pengsan. Sampai kat klinik mula-mula Aiman stedy je... tp lama-lama mengaruk sakan! nurse tu pun satu, pada hal time aku dtg tak de orang pun, dia boleh lambat-lambat... 1 klinik mang dengar suara Aiman nanges. Ya Allah, dugaan dugaan...

Petang, my suami balik keja, dia antar pi klinik. Balik dari klinik, hujan pulak.. Kereta parking agak jauh. Dah kena hujan pulak.... bila time malam amik kaw, mengigil terok... "abang, ummi sakit''.... nasib baik my suami sangat-sangat prihatin... Thank my lovely hubby... ummi sayang abang. Time tengah malam, Aiman boleh tiba-tiba nanges sekuat-kuatnya. Aku yang masih lembik n lemah terkejut! kenapa sayang ummi ni... kenapa ni nak... Aiman sakit ke kena inject td? air mata aku memang tak boleh di tahan-tahan... Ya Allah kenapa dengan anak aku ni.... My suami terus dukung Aiman, picit-picit kaki, urut sikit-sikit perutnye..takot kembung.... Aku??? hanya mampu memandang... Aiman, ummi tak larat nak dukung Aiman, ummi tak larat nak pujuk Aiman..ummi sayang Aiman.... Alhamdulillah, tak lama dia dah ok.. Thanks Ya Allah!



Hari ni, aku masih tak ley nak kerja... Aiman pun mak yang jaga. Mak suruh aku rehat puas-puas. Lagipun takut berjangkit pulak sakit aku ni kat dia. Mak, sayang sangat kat mak.... Tapi kan korang, sedih tau tak hati aku ni bila time dah nak di hantar, Aiman tengok aje muka umminye ni... agaknya dia faham umminye tak sihat. Air mata aku kuar lagi...mang asyik nak nanges je...

Korang..doakanlah aku cepat baik......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan