Khamis, 3 Mei 2012

PART 2

Assalamualaikum....

Continue from the past entry.....................<@




Sebenarnya hati aku memang tak sepenuhnya nak pergi ke Sekolah Teknik tu... Sebab yang paling ketat-ketat, aku memang ditakdirkan untuk TIDAK BOLEH jauh dari mak dan abah. Serius, even orang tengok aku ni macam boleh berdikari and boleh on je kat mana-mana tapi yang sebetulnya adalah TIDAK BOLEH. 

Sebab yang kedua, hati aku memang dah terikat untuk tak nak pergi sebab adanya dia....




Lucunya, aku masih nak kenakan dia. Aku cakap kalau esok dia nampak aku, adalah tp kalau tak....faham-fahamlah..




Kebetulan sangat, esok pagi abah memang nak antar ke sekolah. Hahaha, menjajau dia mencari.

Semua kawan-kawan dia tanya. Masa tu memang agak tersentuh, rasa macam dia betul-betul sayang aku. Masyaallah.... Tapi penipuan aku tu tak lama, tengahari dia nampak aku jugak akhirnya. Hehehehe....senyum lebar sajelah!



Sebulan, dua bulan....sampailah ke hujung tahun. Sepanjang setahun tu memang macam-macam jadik. Gaduh, merajuk, ketawa...semua campur aduk. 


Lepas dia habis SPM, relation kitorang macam samar-samar. Kawan-kawan mula bercerita dia keluar dengan orang lain. Masa tu, sedih, kecewa memang tak boleh cakap. Tapi, hati ni memang untuk dia. Aku pekakkan telinga dan kuatkan hati untuk bertenang. 

Dia dah mula tak telefon. Mula tak ambik tau. Mula beralih arah...




Selama dekat setahun jugak hubungan kitorang macam angin. Memang frust sangat. Masa tu aku try untuk kawal emosi and cuba terima hakikat "cinta monyet " ni takkan kemana. And disebabkan masa tu dah nak periksa SPM, aku kuatkan semangat untuk study betul-betul. 
Akhirnya, alhamdulillah aku dapat jawab exam dengan sungguh-sungguah. Demi mak abah, aku taknak kecewakan diorang! 


 Tapi, kalau memang kitorang ditakdirkan bersama apa pun takkan jadi halangan.. Lepas exam, and aku continue form 6 relation kitorang normal balik. Itupun after semua apa yg dia buat kantoi jugak akhirnya. Yang peliknya dia pulak semakin menjadi seorang yang kuat cemburu. Along kata '' along taknak kehilangan ila. Cukuplah apa yang dah jadi'' ....





Namun..........





 adakah hati aku boleh terima dia balik 100% after apa yang jadik???






continue again................





p/s - tukar lagu untuk tukar mood ;)




1 ulasan: