Ahad, 8 Julai 2012

Hari Ini Hari Ahad Okeh!!!

Assalamualaikum...

Bila part hari Ahad je, aku memang xcited yang amat. Biasalah, cuti juz sehari je. So Ahad ni jelah aku nak lepaking kat umah sambil-sambil menyibukkan diri dengan melayan karenah Muhammad Aiman Darwisy yang dah masuk 11 bulan. 

Cepat kan masa berjalan?

Sekarang ni Aiman dah pandai berdiri sendiri. Merangkak memang dah lajulah. Mulut pun asyik nak mengomel je. Ma ma ma...pa pa pa... huhu..puas aku ajar cakap Umi..tapi masih nak panggil mama mama.....Tapi takpela...lama-lama pandailah tu...
Mengamuk pun boleh tahan jugak...kalau menjerit, mak oiii, macam nak pecah gegendang telinga aku..

Korang nak tau tak apa yang aku masak hari ni???



Taraaaa...............




















What is that???


Korang nih..tu rendanglah... 


Rendang Daging ikut resepi ibu mertuaku... Yiihaaaa!!!




Sedap ke tu?? 





eh, mestilah sedap...  (wuaahhh, puji diri sendiri puloookkkkk)

Hahahaa..





Sebenarnya, ini adalah kali ke-2 aku masak rendang. Masa 1st time agak masin sikit. Tapi yang ni kata En Hubby, sedap and cukup rasa ( kalau enggak enak, masakan sampai 5x kamu makan harini mas..)

Wakakaka!! 

Bangga beb aku, rasa macam terus nak masuk masterchef..hihii

Kalau ikutkan, aku bukanlah seorang peminat daging lembu. Tapi kalau daging lembu tu dimasak rendang, dibuat satey aku makanlah. Tu yang orang-orang pelik. Memang nampak macam mengadalah pulak ek. Tapi dah memang aku macam tu, nak wat acccaaaannner??

Aku nak kongsi resepi dengan korang tapi, aku rasa resepi yang korang praktik maybe lagi adventure kot. 


Kalau korang letak lengkuas, aku tak letak.

 
Kalau korang pakai gula merah, aku pakai gula biasa je..


Kalau korang ketuk je serai tu, aku blender campur ngan rempah2 yg lain.


Tapi, resepi mak memang sedap...

Tankiu mak.!!!


Ok..

bui bui bui

















Tiada ulasan:

Catat Ulasan