Jumaat, 10 Oktober 2014

Nak Rambut Lurus Je??? jom jom jom

Assalamualaikum...

Best giler dengan shampoo Sunsilk sekarang ni. Aritu Ilot ada cerita pasal shampoo Sunsilk Lively Clean kan? Now, dengan rasa terujanya Ilot nak cerita pulak pasal  satu lagi keluaran yang superb dari Sunsilk iaitu SUNSILK CO-CREATIONS PERFECT STRAIGHT WITH STRAIGHT LOCK TECHNOLOGY

Masyaallah....cantek kaw bila tengok botol dia yang kaler pepel tu. Tu baru tengok botolnya je, baik korang cepat-cepat try guna shampoo ni.


Bestnya shampoo ini adalah bila korang rushing nak kuar, pastu rambut belum kering mesti  korang akan takut, nanti ranbut menggerbang macam Hantu Kak Limah kan? But bila guna je shampoo
SUNSILK CO-CREATIONS PERFECT STRAIGHT WITH STRAIGHT LOCK TECHNOLOGY ni korang tak perlu risau semua tu. Bila rambut uolzz dah kering, rambut tu akan lurus dengan sempurna secara otomatik sebab sekarang Sunsilk menggunakan Teknologi Straight Lock. Best kan??

Bagaimana cara yang betul untuk mendapatkan rambut yang kekal lurus menawan dengan SUNSILK CO-CREATIONS PERFECT STRAIGHT WITH STRAIGHT LOCK TECHNOLOGY? Caranya adalah :

1) Basahkan rambut secara rata bermula dari kulit kepala hingga hujung rambut. Cuci betul - betul sehingga semua kotoran atau benda asing hilang dari melekat di kulit kepala dan rambut.

2) Tuangkan syampu terus ke atas rambut atau keatas tapak tangan. Lumurkan syampu secara rata dengan kuantiti yang sesuai. Jangan terlalu sedikit (kedekut) atau terlalu banyak.

3) Urut kulit kepala dengan menggunakan hujung jari, BUKAN  dengan kuku. Urut dalam 10 minit dan diikuti mengosok rambut. Tujuan mengosok rambut yang telah disapu syampu adalah bagi memudahkan syampu yang telah diperkaya dengan "STRAIGHT LOCK TECHNOLOGY" menyerap masuk ke dalam struktur rambut. Gosok dari arah atas ke bawah  dalam masa 3 -5 minit.

4) Biarkan dalam 3 - 5 minit , bagi merehatkan akar rambut dan struktur rambut itu sendiri.

5) Basuh dan bilas dengan menggunakan air dan gosok kepala serta rambut sehingga tiada lagi kesan syampu di atas rambut.

6) Ulangi langkah 2 sehingga langkah 5

7) Lap sedikit @ pastikan rambut didalam keadaan lembap, bukan dalam keadaan basah sebelum menggunakan SUNSILK PERFECT STRAIGHT NOURISHING  CONDITIONER.

8) Tuang SUNSILK PERFECT STRAIGHT NOURISHING  CONDITIONER dalam kuantiti yang mencukupi diatas tapak tangan.

9) Sapu SUNSILK PERFECT STRAIGHT NOURISHING  CONDITIONER keatas rambut. Pastikan tidak terkena kulit kelala.

10) Sapu dan pastikan SUNSILK PERFECT STRAIGHT NOURISHING  CONDITIONER rata ke seluruh rambut . Sapu dengan cara menyapu @ mengosok dari atas ke bawah

11) Urut rambut dalam masa 3 - 5 minit dari arah atas kebawah

12) Biarkan rambut selama 1 minit agar semua khasiat SUNSILK PERFECT STRAIGHT NOURISHING  CONDITIONER menyerap ke dalam rambut.

13) Basuh dan bilas rambut dengan air yang mengalir sehingga cuci dan kesan SUNSILK PERFECT STRAIGHT NOURISHING  CONDITIONER tidak lagi kelihatan semasa mencuci rambut.

14) Balut rambut dengan tuala bersih dan biarkan dalam 10 - 15 minit. Kemudian, biarkan rambut kering dengan cara semulajadi atau menggunakan pengering rambut.


Yang bestnya lagi adalah, Sunsilk ada tawarkan hadiah bernilai RM10000.00 termasuklah baucer percutian di HOTEL GRAND HYATT, KUALA LUMPUR. Ya Allah..bestnya!!!

Untuk makluman lanjut bolehla korang jenguk dekat https://www.facebook.com/SunsilkMalaysia 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan